Blogger tarafından desteklenmektedir.

Ama Ne demek

Hiç yorum yok
Ama Ne demek? Ama manası, Ama kelimesinin anlamları nedir? Öncelikle şunu belirtmeliyim ki güzel Türkçe'mizde Ama kelimesinin 6 farklı yerde kullanılır. Eski Türkçe de yani Osmanlıcada Amâ demek; gözleri görmeyen, görme yetisini kaybetmiş olanlar için kullanılırdı. Yani bugün için kullandığımız kör kelimesi ile aynı anlama gelmektedir. Diğer anlamlarına gelince;

ama ne demek
  • Birbiri ile alakasız kelimelerin arasına gelerek, cümleyi anlamlandırmaya yarayan hali. 
    • Benim için dış görünüş önemli değil derdi ama kendi çok şık giyinirdi.
    • Kitap okumayı sevmiyordu ama alışveriş yaptığında ilk önce gözleri kitap reyonuna takılıyordu.
    • Dizler çok kalitesiz ama akşam izleyecek başka şey bulamıyorum.
  • Şart koşarak kullanıldığı yerler, aynı zamanda uyarı da yapar.
    • Alkollü iken araba kullanılmamalı ama acil işim çıkınca basıyorum gaza.
    • Daha planlı çalışsam Türkçe dersim daha iyi olacak ama vakit yok.
    • Size daha güzel bir sunum hazırlardım ama zaman kısıtlıydı.
  • Cümleyi sebep ile birleştiren manası. Cümle içinde kullanılma şekli şöyledir.
    • Zamane çocukları, eski tip oyunları oynamaktan sıkılıyor ama ben onlara öğretmekte kararlıyım.
    • Emekliler kahve köşelerinde, evde oturmak boş geliyor ama ben bu alışkanlığı kırmak için çabalayacağım.
    • Gerçi şimdi ki kadınlar, ev işlerinden şikayetçiler ama ben yine de rahat hayat yaşadığımızı izah etmeye çalışıyorum.
  • Anlamı kuvvetlendirmek için kullanıldığı yerler.
    • Güçlü ama güçlü bir yapım olmuş.
    • Adam şiir yazmış ama ne şiir.
    • Hayat kadını yerden yere vurmuş ama nasıl vurmuş.
  • Dikkat çekmek için kullanımı
    • Her seçimde muhalefette kaldı ama!
    • Yenilen pehlivan güreşe doymaz demiştin ama
    • Sen yola çıksan dağlar devrilir ama!
  • Son olarak amâ kelimesini gözleri görmeyen anlamında cümle içinde kullanalım.
    • Karşıdan karşıya geçerken amâ olan kadın hiç tereddüt etmedi.
    • Amâ deyip hor görme! Her şey Allah'dan.
    • Üniversite sınavından aldığı puanla herkesi şaşırtan amâ öğrenci haberlere konu oldu.
Arkadaşlar ama hangi anlamlarda kullanılır örneklerle, cümle içinde kullanarak açıklamaya çalıştım. Sizlerde farklı cümlelerinizi ve düşüncelerinizi bizimle paylaşabilirsiniz. 

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder